Kuidas kaotada naistepäevaks 3 ülekilo? Loe ja alusta!

2 minuti lugemine

Kui sind häirivad ülekilod, riided on jäänud väikseks ja tunned end ebamugavalt, siis loe edasi!

Naistepäevani on jäänud napilt 3 nädalat, aga selle ajaga kaotavad tublid 3 ülekilo ja stardivad parema suvevormi suunas!

Kas sina tahad ka olla üks neist tublidest? Kui järgid allolevaid punkte ja teed nii nagu ütlen, siis oledki! Ma toetan sind, usalda! Kaotasin ise üle 20 kg häirivat keharasva ning aitan nüüd teisi. 🙂

1. Sõnasta eesmärk ja alusta kohe!

Kui sa ei tea, kuhu sa tahad jõuda, siis ei saa ka ju panna plaani paika, kuidas, millal, kellega jne. “Ma tahan kuhugi minna?” vs “Ma tahan minna aprillis koos perega kohta, kus on sooja vähemalt +25 kraadi” Kumb on konkreetsem?

Siit ka naistepäeva kontekstis – ütle kõva häälega: “Mina, .. (nimi), tahan võtta naistepäevaks maha 3 ülekilo ja suveks X ülekilo” See on juba väga selge eesmärk. Nüüd, kus see on välja öeldud, saad minna plaaniga täpsemaks.

Naistepäevani on napilt 3 nädalat ja realistlik on kaotada nädalas 1 kg, nii et ära lükka enam edasi oma keha eest hoolitsemist. See on sinu uue mina algus! Alusta kohe! Loe edasi, kuidas! 🙂

2. Kaardista hetkeseis

Võin sulle ausalt öelda, et kui sind kimbutavad ülekilod, siis sa lihtsalt tarbid rohkem energiat (kaloreid toidust ja joogist) kui su keha päevas vajab!

Ja kui sa aga soovid kaalu langetada, pead tarbima vähem toiduenergiat kui su keha päevas vajab. Kas sa tead, kui palju energiat su keha päevas vajab? Ning kui palju energiat sa praegu tarbid? Aga kui palju energiat päevas kulutad?

3. Vali vahendid

Kui sa tahad jõuda soojale maale Euroopas, piisab ka autost või bussist. Kaugemale reisides vajad aga juba lennukit.

Nii on ka kaalu langetamisega – sul on valida palju erinevaid lahendusi ja nende vahel orienteeruda võib olla keeruline. Aga ma aitan sind!

Et aru saada, kui palju energiat sa tarbid, hakka kasutama mõnda toitumiskava või jälgi energiakogust ise toidupäeviku abil.

Ja et kiirendada kaalu langetamist ja parandada enesetunnet, hakka tegema minimaalselt 5000 sammu päevas ja jõutrenni 2 korda nädalas.

4. Kaasa kaaslane

Kaasa oma sõbranna, kolleeg või kaaslane, sest koos on lihtsam ja parem motivatsiooni säilitada. Lisaks, meie lähedal olevad inimesed võivad kaalu langetada soovivat inimest tugevalt demotiveerida verbaalselt “Sa ei saa ju nagunii hakkama”, “Võta veel üks kringlitükk, mis see ära ei ole?”, “Nii vähe veini/õlut joodki või, mis sa oled haige või?” jne.

Või siis toovad sõbrannad, kolleegid või kaaslased endaga kaasa kõikvõimalikke kaloririkkaid ahvatlusi, mida kaalu langetada sooviv inimene peab väga selgelt ja tugevalt piirama – saiakesed, kommid, koogid, küpsised, kringlid, alkohol laiemalt jne.

Kas see kõik tuleb tuttav ette? Seetõttu ongi mõistlikum, kui kaaslane on sinuga samas paadis, mitte ei seisa kõrval, et paati oma sõnade ja tegudega uppi lükata!

5. Leia toetaja

Kui lähedased ei toeta või just väristavad paati, siis on väga tõenäoline minna uppi, mis toob pika peale kaasa motivatsioonipuuduse ning lõpuks ka allaandmise.

See kindlasti eesmärgini ei vii, vaid hoopis vastupidi. Kui sa aga soovid kaotada ülekilosid ja tunda end paremini ning enesekindlamalt, siis leia startimiseks toetaja näiteks personaaltreeneri näol.

Et saaksid vajalikud teadmised ja ei peaks ise eelnevate punktide lahendusi nuputama. Ja kui teadmised on olemas, saad koos treeneriga uusi positiivseid harjumusi kujundada.

Treener on ühtlasi see, kellele toetuda, kes kuulab ja annab nõu!

Palju edu! Ma loodan, et teed endale naistepäevaks hindamatu kingituse – kergema ja peenema keha ning parema enesetunde! 🙂

Talis Tobreluts