Inspireeriv lugu, mis paneb sind püüdma unistuste keha!

8 minuti lugemine

Sa pole rahul oma peegelpildiga? Tahaksid, et su kõht, jalad ja käed oleksid rohkem trimmis? Su enesetunne on halb? Soovid juurde motivatsiooni enda kätte võtmiseks? Kui jah, loe edasi ja kingi endale need 7 minutit!

5 aastat tagasi olin 26-aastane rasvunud kontoritöötaja. Karjäär oli soliidne – mõne aastaga Põlva metsade vahelt Tallinnasse ministeeriumi ametnikuks, kes käis Brüsselis Eesti eurokommunikatsiooni esindamas.

Olen alati olnud rõõmus ja avatud suhtleja, kuid pealispinna all võtsid toona hoogu tõsisemad tervisehädad. Nendele sillutasid teed ülekaal ja suurenenud vöökoht, mis on meeste puhul eriti ohtlik rasva kogunemise piirkond, sest see muutab hormonaalset tasakaalu ning tekitab muuhulgas erektsiooni- ja viljakusprobleeme. Kas mul need probleemid ka toona olid, saab mõni endine kaaslane ehk Kuuurijas rääkida. 😉

Minu enesetunde kokteil paksuna

  • Rahulolematus oma peegelpildiga
  • Jõuetus, mistõttu higistasin pidevalt. No olen aus, mul polnud korralikult võhma ka “täiskasvanute asja” tegemiseks.
  • Pidev väsimus, magasin väga tihti ka päeval.
  • Pea käis pidevalt ringi, elasin nagu tarretise sees. 
  • Kolmandale korrusele kõndimine võttis võhmale. 
  • Ebamugavus igapäevaseid toimetusi tehes, näiteks ei saanud end üle kõhu istuma upitada, et teleripulti haarata.
  • Vererõhk oli kogu aeg kõrge
  • Piinlikkus, eriti ajahetkel, mil kooliõde ütles ühe loengu eel, et mul on man boobs’id ehk rippuvad rinnad, mis tõmbasid triiksärki laiali, paljastades sealjuures minu rindkere.
  • Kartus, sest vanaisa oli saanud 35-aastasel esimese infarkti ja läks taevasse 50-aastaselt, nii et mul oleks olnud justkui pool elu elatud.

Kui sa tunned kasvõi ühes punktis ära ennast või mõnda oma lähedast, siis kindlasti jätka lugemist!

Tegutse enne, kui on hilja!

Tartu Ülikooli kliinikumi meestearst Margus Punabi sõnul kulutab ülekaal organismi pikaajaliselt. See on ka põhjus, miks mul polnud rasvunud 26-aastasena ühtegi otsest tervisehäda. Vererõhk oli küll kõrge, aga pigem seostati mul seda juba lapsest peale n-ö valge kitli sündroomiga ehk arsti juures käimise kartusega.

“Kui me vaatame tänaval ringi, siis näeme väga palju ülekaalulisi kolme- ja neljakümneaastasi, aga suhteliselt vähe viiekümnendates tüsedaid mehi ja peaaegu üldse mitte ülekaalulisi kuuekümneseid mehi,” kirjeldas Punab. “Põhjus on selles, et need mehed on kas kuuekümnendaks eluaastaks oma tervisehädadesse surnud või on nad aktiivselt oma kaalu kaotanud, tervisehädade tõttu tegelikult,” lisas ta. 

Tema sõnul ei tunne enamik ülekaalulisi mehi esimestel aastatel midagi. “Nad tulevad näiteks viljatusprobleemiga, me teeme uuringuid ja näeme, et maksas on muutused, veresuhkrus algavad muutused, kusihappe tase on kõrge,” lisas arst.

“Inimene ise neid hädasid veel ei taju, aga viie aasta pärast on tal võib-olla podagra, südameprobleemid tulevad kümne-kahekümne aastaga,” rõhutas Punab. “Tugevalt ülekaalulistel hakkavad ilmnema liigesehädad, tõenäoliselt ka seljaprobleemid. Häda on selles, et esimese kümne aasta jooksul on veel võimalik midagi teha, pärast on juba hilja, siis tuleb invaliidsus,” kinnitas ta.

See on ka põhjus, miks kolme- ja neljakümnendates mehed peavad KOHE tegutsema! Ka siis, kui tervisehädad VEEL ei kimbuta. Tahad endiselt edasi lugeda?

Minu loo ajajoon

1988 – sündisin ja 3 aastat hiljem, pärast vanaisa surma infarkti tõttu (üks peamiseid surma põhjuseid ülemäärase kehakaalu tulemusena), kolisime emaga korterist maale toeks vanavanaemale ja vanaemale.

1997 – tundsin esimest korda häbi oma pehme kõhu pärast ega julgenud kodus maal sõpradega kärsatava päikese käes mängides särki seljast võtta. (Muide, alles äsja kirjutas mulle üks ema, kelle poega narritakse ujumise tunnis, sest tal on ka pehme kõht. Lapsed kas lihtsalt ei tunneta piire või teevad seda pahatahtlikult, aga tulemus on sama – narritaval tõenäoliselt psühholoogilised probleemid, söömishäired jne)

2010 – sõber Alo ütles mulle ausalt, et olen paks ja tegi ettepaneku kihlveoks: kui mina võtan 6 nädalaga jaanipäevaks maha 6,5 kg üleliigset keharasva, jookseb tema kahel järgneval kuul iga nädal 100 km. Kaalusin toona 84 kg ja minu pikkuse juures tähendab see 11 kg üleliigset kehakaalu, lisaks vööpiirkonda kogunenud rasv. Aga ma võitsin! Ja ülekilod olid suve lõpuks tagasi. Fuck!KATSE NR 1 – EBAÕNNESTUSIN

2013 – jõudsin personaaltreeneri juurde, endal 92 kg näidikul ja see teeb 19 kg üleliigset kehakaalu ehk pea topelt nii palju, kui Aloga kihlvedu sõlmides. Treener koostas mulle toitumiskava ja tegi treeningkava, kuid ma pidasin täpselt 1 kuu vastu ja kaotasin selle ajaga lausa mõned kilod. Jama oli aga selles, et toitumiskava oli üksluine (vaid mõned maitsetud retseptid) ja kaua sa ikka lusikaga rasva sisse õgid ning kohupiima peale haukad?! No ning treeningkava koosnes vaid jõuharjutustest, mille pointi ta mulle ka ei selgitanud. Pidin üksi käima jõusaalis, kus kõik ümberringi olid pealtnäha mega teadlikud, mida ja miks peab tegema. Nii ma seal siis ringi jaurasin, endal paberileht higiste näppude vahel. Treeningkavas polnud ka muid tegevusi nagu jalutamine, rattasõit, rühmatrennid, mida mulle väga meeldis teha! KATSE NR 2 – EBAÕNNESTUSIN

2014 – pea poolteist aastat hiljem kaalusin juba 94 kg ehk et kandsin iga päev kaasas 21 kg üleliigset keharasva. Ühel päeval nägin aga Facebookis reklaami, kus tuntud toitumisnõustaja lubas raha tagasi anda, kui ma oma kaalueesmärgi täidan. Mis mul kaotada oli?! Peale üleliigsete kilode muidugi! Nii ma siis kokkasin ja möllasin igal õhtul 2 tundi, et teha valmis õhtusöök, hommikusöögi ettevalmistus, lõunasöök ning vahepala. (Seda kõike saab lihtsamalt ja kiiremini ka ilmselgelt, aga ma ebakindla paksuna ei tahtnud grammigi kõrvale kalduda) Hakkasin omal initsiatiivil ka regulaarselt jalutamas käima ja esimese kahe kuuga kaotasin üle 10 kg üleliigset keharasva!

2015 – läksin tööle EASi, kus muude hüvede seas oli ka spordikompensatsioon, tänu millele maksti mul pool spordiklubi liitumisest kinni. Jälle polnud justkui midagi suurt kaotada ja õige eestlasena võtsin tasuta hüved ikka sajaprotsendiliselt välja. Nii ma käisin esimesel kuul 6 korda trennis. Rahast oli tegelikult küll pisut kahju, isegi, et vaid pool oli mu enda oma. Järgmisel kuul käisin aga juba poole rohkem trennis. Ja ühel hetkel oli imelik mitte minna trenni 4 korral nädalas, lisaks kõikvõimalikud muud aktiivsed tegevused alustades jalutamisest lõpetades ratta- ja lumelauasõiduga. NB! Positiivse harjumuse kinnistamine võtab 21 kuni 254 päeva, nii et ole kannatlik ja järjepidev!

2017 – tegin otsuse, et minuga sarnases olukorras olevad inimesed ei peaks nii palju samu ämbreid kolistama, ja läksin personaaltreenerite koolitusprogrammi. Ütleme nii, et see periood mu elus oli oluliselt stressirohkem kui magistriõpingud, sest need 5 kuud olid äärmiselt intensiivsed, kuid äärmiselt õpetlikud. Samal aastal hakkasin juhtima Eesti tuntuima toitumisnõustaja turundust ja müüki. Peale koolitusprogrammi lõppu olen ka palju teadusartikleid lugenud, inimesi treeninud ehk praktikat teinud ning jälginud oma keha arengut.

2019 – kuigi erinevate uuringute järgi lähevad 90-95% kaalulangetajatest tagasi paksuks, olen ma suutnud kodeerida aktiivse ja teadliku elustiili oma kehasse. Tänu sellele olen pea 5 aastat elu parimas vormis! Kuna iga 2. täiskasvanu ja iga 3. laps Eestis kannavad iga päev kaasas üleliigset kehakaalu, mis toob neile tõenäoliselt kaasa suuri tervisehädasid, siis on tööpõld lai. Ja ehkki olen nüüd n-ö elukutseline personaaltreener, mis tähendab et see töö on mu peamine sissetulekuallikas, siis olen andnud lubaduse teha iga nädal ka vähemalt 5 tundi tasuta tööd, et jõuaksin nendeni, kelleni muidu ehk ei jõuaks. Olen ka seda meelt, et palju ja siiralt tuleb anda ning siis, kui oled kõik õigesti teinud, tuleb ka tagasi. Ühel või teisel moel! KATSE NR 3 – EBAÕNNESTUSIN

Kas tahad näha, milline ma praegu välja näen? Siis otsi mind üles Instagramist, kasutades märksõnu “Treener Talis” või kliki SIIA >>>

Minu enesetunde kokteil praegu

  • Võimsat energiat, mis lubab mul teha ja anda trenne, aga ka teha kõikvõimalikke aktiivseid tegevusi – käin sõitmas ratta, rula, lumelauaga, teen taliujumist, mängin disc-golfi. Ühesõnaga, ei ole ühtegi aktiivset tegevust, mida ma ei tahaks teha!
  • Enesetunne on sõna oteses mõttes kergem ja lihtsam on igapäevatoimetusi teha. Näiteks tuttavatega koos trepist kõndides muigan ikka tihti, kuidas nemad hingeldavad tugeval 4. korrusele jõudes, aga ma ei saa arugi, et oleks kehale füüsilist koormust andnud.
  • Rahulolu, sest komplimente tuleb siiani ja paljud inimesed ei tunne mind enam ära.
  • Võimalust teha head ja inspireerida inimesi end kätte võtma. 
  • Enesekindlust, sest tean, et näen tervem ja parem välja.
  • Kindlust, et ehk ei sure ma ära nii vara kui mu vanaisa, kes jättis aastakümneteks üksinda oma tütred ja abikaasa, kes sai tänavu 81-aastaseks ning kelle viisin eelmisel aastal suure juubeli puhul Pariisi.

Lahendus

Kui sa tundsid eelnevas kirjelduses ära ennast või mõnda oma lähedast ning soovid tunda samasugust enesetunde kokteili nagu mul praegu, aga ka saada alltoodud komplimente (oleme ausad, meelitused meeldivad kõigile), siis siin on minu pakkumised.


1. Multifunktsionaalne treeningvahend jõurihm

Jõurihma abil on sul võimalik treenida kus iganes ja millal iganes. See on jõusaal, mida on võimalik kaasa võtta, sest kaalub vaid 1 kg!

Jõutrenni peaksid tegema kõik täiskasvanud, aga ka eakad vähemalt 2-3 korda nädalas, sest jõutrenn teeb tugevamaks, tugevdada luid, põletab kaloreid ja annab hea enesetunde!

Säästad tänu sellele sadu eurosid ja tunde aastas, sest ei pea maksma spordiklubi liitumise eest ega kulutama aega sinna sõitmisele!

Kingituseks saad kaasa tasuta treeningkava väärtusega 25 € ja tasuta transpordi üle Eesti! Lisaks saadan boonusena videoõpetused, kuidas jõurihma paigaldada ja harjutusi korrektselt sooritada.

Kui kirjutad mulle lehe lõpus oleva vormi kaudu ja kasutad koodsõna SALAJANE, siis saad jõurihma komplekti hinnaga, mida ma avalikult ei reklaami. Komplekti väärtus 124 € + tasuta transport üle Eesti!

Jõurihmast loe rohkem SIIN>>>

2. Personaaltreening Tallinnas

Kuna ma olen edukalt kaalu langetanud, läbinud põhjaliku personaaltreenerite koolitusprogrammi ning oman psühholoogia kõrgharidust, siis on mul piisav ettevalmistus, et aidata rajale kõik mehed!

Jõutrenni peaksid tegema kõik täiskasvanud, aga ka eakad 2-3 korda nädalas. Selleks õpetan ma selgeks kõik harjutused, et edaspidised treeningud oleksid võimalikult ohutud ja tulemuslikud!

Lisaks eelnevale lisan treeningkavasse sobivaid liikumissoovitusi ning annan üldiselt juhiseid toitumise korrigeerimiseks.

Kui kirjutad mulle lehe lõpus oleva vormi kaudu ja kasutad koodsõna SALAJANE, siis saad samuti parema diili kui hinnakirjas. 10 trenni paketi tavahind 450 €, mis teeb ühe trenni maksumuseks 45 €.

Loe rohkem minust ja pakettidest www.talis.ee

3. Megachallenge’i “Jõuluks supervormi”

Hetkel on liitunud juba 20 inimest. Osalejad omandavad üheskoos positiivseid liikumis-, toitumis- ja treeningharjumusi. Sobib nendele, kes ei leia kuidagi motivatsiooni enda keha eest hoolitsemiseks!

Loe rohkem ja liitu SIIN>>>

Komplimendid!

Ülimotiveerivad on komplimendid. Kuigi neid tuli ja tuleb siiani ka otsesuhtluses, siis alljärgnevad on valik nendest, mis laekus ajahetkel, mil panin oma enne ja pärast pildi Facebooki.

“Kuhu su pepu on jäänud?” vanaema Leena iga kord, kui tal maal külas käin

“Vaatasin blogi enne ja pärast pilte, super tulemus, väga motiveeriv.” Kersti

“Väga suur muutus, täitsa kaks erinevat inimest! Respect!” Rita

“Suur lugupidamine! Sihikindel olemine on vist kõige suurem väljakutse sel teekonnal.” Kadri

“Vau! Tubli!” Liis

“Super eeskuju! Lugupidamine!” Evelina

“Wow! Väga viis! Edu!” Keili

“Vau, Talis, super tubli ja sihikindel oled!” Rutt

“Vau! Sind ei tunne äragi… Tubli!” Marget

“Müts maha, tublidus. Sind ei tunne äragi:) Mul on hea meel Su üle ja imetlen Sind! Oled tõeline eeskuju!” Mairi

“suurepärane :)….. oleks küll abi vaja :)” Liina

“sellele uuele Talisele ei julge küll midagi halvasti öelda! Tubli! “Mihkel

“Kuna sa juba selliseks jõudsid ennast süüa ja vedeleda?  Olid ikka pigem selline kiitsakam 🙂 Tubli igatahes!” Eva

“Äge, Talis!!! Sa oled ikka eriti tubli ja näed väga hea välja! GO GO GO TREENERIKS!!!” Katre

“Sinu transform on tõesti suur olnud kui vaadata pilte jne.” Toomas

“Sinu enne pärast pildid on väga vinged! super tubli töö!” Tiiu Triin

“motiveerib küll. väga motiveerib. kasvõi see toitumise planeerimine. olen seda sada aastat mõtelnd teha, aga kohati tundub ikka nii üleapea värk.” Jürgen

“Nägin oma Feed-is su pilti ja karp jäi lahti, milline muutus võrreldes viimase korraga, kui sind mäletan.” Erik

“wowowowow, talispoiss, ma ei tea, kaua ma juba eestist eemal olen olnud. ma ei tunneks sind vist äragi enam! Väga hea näed välja!!” Eneli

“Kuule sa oled miski eripäraselt uskumatu transformatsiooni läbi teinud?” Rain

Talis Tobreluts